Nikki Kitsch

Spel och serie nördande skönhetsredaktör och krönikör för Divine Magazine, Prenumeraraaa!

Topp 10 Lifehacks, för en fiffigare vardag! Part 1

Publicerad 2012-07-12 11:05:41 i DIY

Nu för tiden kallas det lifehacks, förr kallades det husmorsknep. Never the less så funkar det!
 
5)Salta bort blodfläcken.
Jag vet inte hur ofta ni blodar ner era kläder men i egenskap av näsblödare händer det mig då och då. Lägg plagget i kallt saltvatten och låt dra innan tvättmaskinen. Men som Seinfeld säger, har du blodiga kläder är det kanske inte fläckborttagning du bör oroa dig för i första taget, det är hur du ska göra dig av med liket.:)
 
4) Glömmer du också plånboken hemma?
Springer du också alltid iväg till jobbet utan nycklar, plånblok, mobil och ditt zombiesurvivalkit hemma? Lägg allt som du absolut inte får glömma på dörrmattan, problem solved!
 
3) Igenångad badrumsspegel?
Min badrumsspegel ångar alltid igen och tar forever på sig att bli användbar igen. Gnugga lite handtvål som ett litet utkikshål och torka bort med handduk, här kommer ångan inte fästa och du har alltid ett utkikshål in time of need. Man kan även blåsa med hårtorken, men vem har fönen I badrummet?!
 
2) Fixa dina solglasögons passform
De flesta solglasögon jag köper är nästa alltid lite för stora, föna försiktigt på skalmarna och böj in tills du fått en lagom passform.
 
1) Fixa skärmen på din Smartphone
När skärmen på luren blivit repig är vanlig tandkräm lösningen. Gnugga försiktigt in lite tandkräm över skärmen och torka av med en fuktig trasa. Funkar fint om inte skärmen är helt busted.
 
Om McGyver hade haft ett nio till fem jobb hade han lätt trixat ihop det här!
 
Tips mottages förövrigt gärna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nikki Kitsch

Vet ni vad jag gillar? Böcker.. Och monster... Ibland böcker om monster. Om jag får måla lite ibland blir jag glad och jag tycker mer om regn än om solsken. Tv-spel är allvarliga saker och pilla för sjutton inte på min spotifylista!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela