Nikki Kitsch

Spel och serie nördande skönhetsredaktör och krönikör för Divine Magazine, Prenumeraraaa!

Topp 10 Lifehacks, för en fiffigare vardag! Part 2

Publicerad 2012-07-12 14:36:54 i DIY

10) Byt musik!
Spelar du också samma musik om och om igen och tänker att det vore trevligt med något nytt i spellistan, släng in alla dina favoritlåtar på ett USB och be en kompis med spexig musiksmak göra samma sak och byt med varandra! Alltid hittar man någon ny favorit!
 
9) Ordning och reda i linneskåpet
Man vill ju inte missmatcha påslakan och örngott, det skulle få vilken husmor som helst att gå i taket. Så när du sorterar in dina sängkläder i skåpet, stoppa påslakarn i tillhörande örngott och du behöver aldrig mer gräva runt i linneskåpen. 
 
8) Hacka lök utan att gråta som en en spansk såpoperastjärna.
 När du skalar eller skivar lök frigörs enzymer som reagerar med svavelhaltiga syror i löken och utsöndrar en gas som gör att tårar produceras.Lägg löken i frysen ett tag innen du ska hacka den, det reducerar mängden enzymer. Lätt de t mest effektiva sättet att slippa tårar.Rapporter om att tuggummituggande också skulle hjälpa har uppmärksammats men jag har absolut inga belägg för detta.
7) Lite för mycket kläder men ingenting att ha på dig?

Häng upp alla kläder på "felvända" galgar. Vartefter du använder och tvättar dina kläder hänger du tillbaka dem med en "rättvänd" galge. Checka av efter ett år, alla kläder som fortfarande är felvända har du troligtvis inte så mycket användning för. Skänk till välgörenhet eller ha en bloppis!
 
6) Har kökssaxen blivit slö?
Klipp genom ett sandpapper ett par gånger och eggen kommer att vara betydligt vassare

Kommentarer

Postat av: emma ♥

Publicerad 2012-07-12 16:29:13

sv: kul att du är med! vinnaren presenteras ikväll :)

Postat av: Kaffehörnan

Publicerad 2012-07-12 19:56:50

Tack så jättemycket. Vilka fina tps du delar me dig, just löken dilemma. Torkar ögonen ofta

Svar: Tack själv! Ja, jag har provat ett par gånger och tycker det funkar jättebra!
Nikki Kitsch

Postat av: Clara - TopElite

Publicerad 2012-07-12 20:21:52

Ha en fortsatt super bra dag! Ta gärna en titt in på min blogg också!

Svar: Detsamma! Absolut, det gör jag =)
Nikki Kitsch

Postat av: emma ♥

Publicerad 2012-07-12 20:44:50

dagens blogg är nu avslutad! kika in och kolla om det var du som vann :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Nikki Kitsch

Vet ni vad jag gillar? Böcker.. Och monster... Ibland böcker om monster. Om jag får måla lite ibland blir jag glad och jag tycker mer om regn än om solsken. Tv-spel är allvarliga saker och pilla för sjutton inte på min spotifylista!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela